Miejskie Przedszkole nr 4 im. Jana Brzechwy w Częstochowie

42-207 Częstochowa ul. Witkiewicza 4,

Tel: (34) 323-16-72

 

 

Maj 2017

 

 

cele ogólne:

  • Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.
  • Zapoznanie z symbolami narodowymi – flaga, godło, hymn Polski.
  • Zapoznanie z historią, charakterystycznymi symbolami i najważniejszymi zabytkami Warszawy i Krakowa.
  • Zwrócenie uwagi na ważną rolę matki, ojca, rodzeństwa, rodziny w życiu dziecka.
  • Wzbudzenie zainteresowania historią rodziny. Posługiwanie się pojęciami oznaczającymi stopnie pokrewieństwa.
  • Zapoznanie z ekosystemem łąki.
  • Rozbudzenie zainteresowania muzyką poważną.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, piosenek z dziecięcego repertuaru oraz utworów muzyki poważnej i wypowiadania się na ich temat
  • Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dzieci poprzez wypowiedzi inspirowane tekstem literackim, dziełem sztuki, obrazkiem, tematem dnia.
    • Wzbogacenie słownika czynnego nazwami owadów żyjących w ogrodzie, nazwami roślin i zwierząt żyjących na łące.
    • Wyjaśnienie i utrwalenie pojęć: źródło rzeki, ujście rzeki, rodzina wyrazów, Unia Europejska, stolica, legenda, sonata, plan miasta, mgła.
    • Kształtowanie nawyków proekologicznych.
    • Rozwijanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów oraz formułowania hipotez i wyciągania wniosków.
    • Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie – wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia.
    • Pobudzanie do kreatywnego myślenia, rozwijanie wyobraźni i myślenia przyczynowo-skutkowego podczas zagadek słownych, sensorycznych,logicznych, eksperymentów.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, klasyfikowania obiektów, układania rytmów.
  • Utrwalenie pojęcia liczby dziewięć w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
  • Kształtowanie pojęcia stałości masy.
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym liczby dziewięć – cyfrą 9.
  • Doskonalenie orientacji przestrzennej, orientacji w schemacie ciała oraz orientacji na kartce papieru.
  • Zapoznanie z obrazem graficznym głosek y, n oraz wyrazami podstawowymi: komary, nos.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia motoryki małej, kreślenie szlaczków literopodobnych oraz l
  • Rozbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem.
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej podanych wyrazów.
  • Doskonalenie umiejętności odczytywania wyrazów, zdań w obrębie poznanych liter oraz globalnego czytania wyrazów związanych z tematyką zajęć.
  • Wdrażanie do starannego naśladowania N. podczas ćwiczeń artykulacyjnych, oddechowych i gimnastyki buzi i języka.
  • Wdrażanie do umiejętnego posługiwania się nowymi technikami plastycznymi.
  • Rozwijanie wyobraźni, kreatywności, twórczej postawy oraz poczucia estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez różne formy aktywności muzyczno-ruchowej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia poranne, gimnastyczne i zabawy ruchowe.

 

 Tematy kompleksowe na miesiąc maj 2017

  1. Wycieczka po Polsce
  2. Wiosenny koncert
  3. Woda
  4. Dzień Mamy i Taty

 

 

Piosenka „ Łąka”

Na wiosennej łące

Tańczyły zające.

Po trawie skakały,

Z łąką się witały.

Witały ślimaka,

Motyla i szpaka,

Żabę, kreta, muchę,

Mrówkę i ropuchę

 

Ref: Hej-ha, hej-ha,

  Raz, dwa, trzy,

  Z zajączkami zatańcz ty.

 

Na wiosennej łące

Tańczyły zające.

Po trawie skakały,

Kwiatki oglądały.

Oglądały bratki,

Fiołki i bławatki,

Mlecze i rumianek,

Przez calutki ranek.

 

                                                                                                          Ref: Hej-ha, hej-ha,

                                                                                                            Raz, dwa, trzy,

                                                                                                        Z zajączkami zatańcz ty.

 

 

Wiersz

WIANEK


Rosną sobie kwiatki
na łące, na łące,
maki, chabry i rumianki pachnące,
maki, chabry i rumianki pachnące

Nazbieramy kwiatków
kwiateczków, kwiateczków,
nazwijamy, nasplatamy wianeczków,
nazwijamy, nasplatamy wianeczków

Zaniesiemy mamie
te dary, te dary,
uściskamy, ukochamy bez miary,
uściskamy, ukochamy bez miary...

 

 

 

NA GÓRĘ