Maj 2017
cele ogólne:
- Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.
- Zapoznanie z symbolami narodowymi – flaga, godło, hymn Polski.
- Zapoznanie z historią, charakterystycznymi symbolami i najważniejszymi zabytkami Warszawy i Krakowa.
- Zwrócenie uwagi na ważną rolę matki, ojca, rodzeństwa, rodziny w życiu dziecka.
- Wzbudzenie zainteresowania historią rodziny. Posługiwanie się pojęciami oznaczającymi stopnie pokrewieństwa.
- Zapoznanie z ekosystemem łąki.
- Rozbudzenie zainteresowania muzyką poważną.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, piosenek z dziecięcego repertuaru oraz utworów muzyki poważnej i wypowiadania się na ich temat
- Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych dzieci poprzez wypowiedzi inspirowane tekstem literackim, dziełem sztuki, obrazkiem, tematem dnia.
- Wzbogacenie słownika czynnego nazwami owadów żyjących w ogrodzie, nazwami roślin i zwierząt żyjących na łące.
- Wyjaśnienie i utrwalenie pojęć: źródło rzeki, ujście rzeki, rodzina wyrazów, Unia Europejska, stolica, legenda, sonata, plan miasta, mgła.
- Kształtowanie nawyków proekologicznych.
- Rozwijanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów oraz formułowania hipotez i wyciągania wniosków.
- Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie – wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia.
- Pobudzanie do kreatywnego myślenia, rozwijanie wyobraźni i myślenia przyczynowo-skutkowego podczas zagadek słownych, sensorycznych,logicznych, eksperymentów.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, klasyfikowania obiektów, układania rytmów.
- Utrwalenie pojęcia liczby dziewięć w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
- Kształtowanie pojęcia stałości masy.
- Zapoznanie ze znakiem graficznym liczby dziewięć – cyfrą 9.
- Doskonalenie orientacji przestrzennej, orientacji w schemacie ciała oraz orientacji na kartce papieru.
- Zapoznanie z obrazem graficznym głosek y, n oraz wyrazami podstawowymi: komary, nos.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia motoryki małej, kreślenie szlaczków literopodobnych oraz l
- Rozbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem.
- Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej podanych wyrazów.
- Doskonalenie umiejętności odczytywania wyrazów, zdań w obrębie poznanych liter oraz globalnego czytania wyrazów związanych z tematyką zajęć.
- Wdrażanie do starannego naśladowania N. podczas ćwiczeń artykulacyjnych, oddechowych i gimnastyki buzi i języka.
- Wdrażanie do umiejętnego posługiwania się nowymi technikami plastycznymi.
- Rozwijanie wyobraźni, kreatywności, twórczej postawy oraz poczucia estetyki podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez różne formy aktywności muzyczno-ruchowej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia poranne, gimnastyczne i zabawy ruchowe.
Tematy kompleksowe na miesiąc maj 2017
- Wycieczka po Polsce
- Wiosenny koncert
- Woda
- Dzień Mamy i Taty
Piosenka „ Łąka”
Na wiosennej łące
Tańczyły zające.
Po trawie skakały,
Z łąką się witały.
Witały ślimaka,
Motyla i szpaka,
Żabę, kreta, muchę,
Mrówkę i ropuchę
Ref: Hej-ha, hej-ha,
Raz, dwa, trzy,
Z zajączkami zatańcz ty.
Na wiosennej łące
Tańczyły zające.
Po trawie skakały,
Kwiatki oglądały.
Oglądały bratki,
Fiołki i bławatki,
Mlecze i rumianek,
Przez calutki ranek.
Ref: Hej-ha, hej-ha,
Raz, dwa, trzy,
Z zajączkami zatańcz ty.
Wiersz
WIANEK
Rosną sobie kwiatki
na łące, na łące,
maki, chabry i rumianki pachnące,
maki, chabry i rumianki pachnące
Nazbieramy kwiatków
kwiateczków, kwiateczków,
nazwijamy, nasplatamy wianeczków,
nazwijamy, nasplatamy wianeczków
Zaniesiemy mamie
te dary, te dary,
uściskamy, ukochamy bez miary,
uściskamy, ukochamy bez miary...